Ik wil graag mijn gaskachel verven, hij is nu donker bruin en ik wil hem wit?

Kan ik hiervoor normale verf gebruiken of radiator verf of is hier weer wat anders voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (5)

Hitte bestendige verf.
Anders brokkelt je verf er weer vanaf.
Vraag er maar naar in de bouwmarkt.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Verband met de temperatuur die zo'k kachel kan krijgen zou ik voor radiator verf gaan. Wel eerst goed schoonmaken ontvetten en met heel fijn schuurpapier opschuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan, maar daar heb je wel hittebestendige verf voor nodig, die is er in spuitbussen in verschillende kleuren. Ik weet alleen niet of die in de bouwmarkt te koop is, anders misschien eventjes googelen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het verleden heb ik de buitenste wand van mijn gevelgaskachel enkele keren met gewone verf geschilderd en dat ging prima, wel verkleurde het na enkele jaren, dan deed ik het weer opnieuw, een klusje van nog geen half uurtje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
best mogelijk dat er giftige gassen uit zijn gekomen.
Met gewone verf komen er giftige dampen vrij en kun je lichte tot zware hoofdpijn van krijgen.
Met hittebestendige verf komen er geen giftige dampen vrij en verkleurd niet en geen hoofdpijn riskeren