Ik wil een hanglamp bekleden met stof. Iemand tips op welke manier ik dat het beste kan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (5)

misschien kan je hier iets mee

hoe een hanglamp bekleden

http://www.habitos.be/interieur/item.asp?item_id=2327
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bestaande bekleding er voorzichtig afhalen en de nieuwe er op dezelfde manier opdoen als de bestaande zat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Boekje hierover kopen van Reina bakker. Zij heeft knutselboekjes hierover geschreven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ooit een tafellamp zelf bekleed omdat het me een leuk idee leek hem met een restant van de overgordijnen te bekleden. Had hij dezelfde kleur, snap je?
Toen ik de oude stof eraf had gehaald, hield ik een frame over van geplastificeerd materiaal op draaddikte.
Ik heb een lap gordijnstof geknipt die zowel in de breedte als in de langte iets groter was en heb toen op maat van de omtrek van het frame de stof aan elkaar genaaid, dan heb je dus een cirkel die er omheen past en aansluit. Het best kan je de lap erom heen leggen en eerst spelden, bij mij was de kap nl. boven smaller dan onder.
Toen heb ik de bovenrand (die ik eerst gezoomd had ivm rafelen) met de hand om de bovenrand frame vastgenaaid en hetzelfde gedaan met de onderkant. Vlak onder de bovenrand van het frame zit dan op die manier een rijgsteekrand, die ik met een passende kleur netjes in even grote steekjes had genaaid. Ik had hem een beetje ruim gemaakt zodat de stof bij het vastnaaien aan de onderkant in plooitje viel. Was een succes geworden!

Toegevoegd na 2 minuten:
corr;' langte' moet natuurlijk lengte zijn.;)
12 jaar geleden
ik denk dat je met bovenstaande tips wel een hanglamp kan bekleden, het enige wat ik er nog aan toe wil voegen is, denk ook eens achterstevoren, ik bedoel weet hoe en waar je eindigt, zodat het klopt en je niet verkeerd uitkomt.
succes