Hoe krijg in een eiken vloer na het schuren zo wit mogelijk? Verven is geen optie. We willen geen bruin van het hout meer zien.

Na white wash olie zien we nog steeds het bruine van de vloer doorkomen. Het moet nl. passen bij onze nieuwe grijze tegels in de keuken en hal

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De moeilijkheid is nu om die wash olie goed te verwijderen voordat je gaat schuren anders drijf je deze door de warmte van het schuren nog verder het hout in waardoor je geen hechting krijgt.Als je dat gelukt is mits het lukt en je weer op het ruwe hout kunt komen.Kan je de gehele vloer beitsen met Trae lyx vloerbeits wit en dan met twee lagen Trae lyx 2K- projectlak afwerken.Maak desnoods een proefvlak op een plaats waar bijvoorbeeld een kast staat.Dan kan je inplaats van een liter vloerbeits ook een kwart liter meubelbeits proberen om het resultaat te beoordelen.Maar die wash olie verwijderen zal het breekpunt worden waar alles mee valt of staat.

Toegevoegd na 2 minuten:
Trae lyx meubelbeits is het zelfde product als die vloerbeits alleen in een kleinere verpakking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al met al realiseer ik mij nu, ook gezien mijn antwoord, dat het minder arbeidsintensief en zelfs misschien goedkoper is om een compleet nieuwe vloer te leggen, afgaande op jouw verhaal ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ook precies wat jij schrijft dat de vloer altijd wel iets van een bruine gloed zal blijven vertonen.De een vindt dat mooi de ander niet.Maar dat is de eigenschap van elke houtsoort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kan dat zelfs gratis:
(wel veel werk) Eikenvloer verkopen, zachthout erin. Of de vloer omdraaien. (ik meen het serieus)

Andere antwoorden (2)

beitsen is de enige manier om hout te kleuren als je niet wil verven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo blank mogelijk schuren, met zo'n grote gehuurde bandschuurder (soort grasmaaiermodel) en nadien, als het helemaal stofvrij is in de blanke vloerlak zetten. Dan krijg je dus de kleur van het geschuurde hout met een glanzend laagje. Wit zal het nooit helemaal worden.