Hoe schilder ik het blad van een grote tafel?

Het is een houten eettafel die ik als bureau gebruik. Doe ik eerst de bovenkant (roller) en dan de verticale rand van het blad of andersom? Het moet netjes, want ik kijk er elke dag naar!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

Als je een grotere oppervlakte moet verven, doe je altijd eerst de randen en daarna pas de oppervlakte zelf. Als je het zo doet, dan zie je niet de kwaststrepen bij de randjes, want daar ga je nog met de roller overheen.
itsme
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OK, dat leek me ook. Griezelig, maar ik ga aan de slag.
Wanneer je gaat schilderen, moet je het voorwerp schilderen zoals het komt: een deur staand, een tafelblad liggend. Verdeel het vlak in kleinere vlakken. Verdeel het tafelblad in de lengte en breedte in bijv. 3 vlakken. Schilder eerst de lengte, dan de breedte. Ik verf altijd eerst de bovenkant en dan pas de verticale rand, waarna ik de zijkanten van de bovenkant nog een keer narol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst de zijkanten, daarna de bovenkant, ik zou hem nabehandelen met parketlak, dan is hij krasbestendiger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst de bovenkant. Als je dan druipt op de verticale rand kun je dat meteen uitstrijken. Als je eerst de randen doet en dan de bovenkant zie je de druipers niet zo goed.