We hebben deuren met figuurglas, waarover destijds erg slordig langs de houten randen werd geschilderd. Hoe te verwijderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kan je alleen nog maar mechanisch met een scheer of tornmesje verwijderen als het al een tijd uitgehard en droog is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De houten randen afplakken en de verf op het glas verwijderen met een lap met terpentine. Als de verf oud is, zal er eerst gekrabbeld moeten worden met een mesje of iets dergelijks. Daarna de resten met terpentine verwijderen.
Mogelijk wordt de verf onder de afplaktape iets beschadigd, die moet dan worden bijgewerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wasbenzine en een scheermesje. En dan bedoel ik zo'n los mesje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
randen inderdaad afplakken en eerst met een mesje afkrabben .daarna beter met thinner.terpetine is beter om de verf te verdunnen