We hebben doffe plekken op onze marmer, na het afplakken met kleefband. Hoe te verwijderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Warme fohn er op en met een doek af- en schoonwrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Met lampenolie kun je lijmresten van plakband verwijderen, daarna opwrijven en de glans is terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat dit wel helpt.
http://nl.hg.eu/wizard-shop/index/productId/5824/id/3/HG_professionele_kalkaanslag_verwijderaar__hagesan_blauw__1L
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer er vlekken op marmer of natuursteen vloeren moeten worden verwijderd dient men eerst te onderzoeken wat het voor vlek is. Doffe ruwe vlekken kunnen aantasting zijn van de kalk en daardoor alleen op te lossen door te slijpen en polijsten van het marmer. Betreft de vlek een olie of wasachtige substantie dan is een alkalisch product (hoger dan 7 ph) toepasbaar. Altijd een test zetten op een plek uit het directe zicht. Voor zeer ernstige vervuiling van o.a. de voegen en de natuursteen vloer kunt u beter advies inwinnen bij een vakkundig bedrijf.