Kunnen poreuze/beschadigde waterslagtegels leiden tot inpandige lekkage ?

Kan water via de "koude brug" binnenwaarts naar een lagere verdieping sijpelen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Impregneer de wateerslagtegels met gekooktelijnolie,50% gekookte lijnolie en 50% terpentine.
Insmeren en na een kwartier alles droog wrijven.
Alles binnen een uur opnieuw insmeren.
Dit een keer of 3 a 4 herhalen
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Poreuze steen kan op zich geen water doorlaten daar die gaatjes holtes zijn en geen kanaaltjes. Gebroken stenen daar en tegen kunnen wel water doorlaten daar je dan een volledige doorgang krijgt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als antwoord op je 2e vraag, het is inderdaad mogelijk dat via een koude brug water naar een ondergelegen deel komt. Om waterdoorsijpeling via je gevel te vermijden is het aan te bevelen deze gevel met silicone te behandelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Martinkap, U heeft vokomen gelijk maar u spreekt over "gebakken" steen en niet over natuursteen.