Kun je zonder problemen aflakken over een stofdroge laag lak?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus zonder eerst goed te laten drogen, zonder opschuren en zonder weer stofvrij maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat wil je lakken? Met een auto zou ik iets voorzichtiger zijn dan met een tafeltje...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Houtwerk in huis (deuren trap posten kozijnen)

Het beste antwoord

Hallo Benzemens,

Ja dit kan, maar je moet het wel binnen 24 uur doen !
En evt oneffenheden moet je wel een beetje bijschuren.

Succes,
Leonard

Toegevoegd na 1 minuut:
wel even stofvrij maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het resultaat is heel mooi geworden en het scheelde veel tijd en werk. Bedankt!

Andere antwoorden (2)

Als de lak laag die erop zit niet ouder dan een week kan het wel maar als je zo over een oude lak laag gaat lakken zal de hechting niet best zijn en de nieuwe laag zal snel gaan bladderen. De ook zaak zit erin dat de oude laklaag aan de zicht zijde volkomen is uitgehard en de hechting van de nieuwe lak niet goed is. Als je de oude lak even open schuurt dan krijg je een goede hechting en is je succes veel beter.

Toegevoegd na 22 minuten:
wel link de toplaag van de eerste nieuwe laklaag is nog niet helemaal stabiel. Je hebt dan kans op stropen van de onderlaag. Door de oplosmiddelen in de nieuwe lak kan dit probleem ontstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op onderstaande link vindt u massa hulp voor bij elke verfklus, bijna allzs kan, veel geluk.