Wat is het beste middel om de lijm -en verfresten te verwijderen?

Na het klussen en schilderen zijn er hier en daar wat vlekjes van sterke lijm en verf. Hoe of met welk middel kan ik deze verwijderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.2K

Antwoorden (5)

thinner werkt volgens mij best wel goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn verschillende oplosmiddelen nodig voor verschillende soorten verf en lijm. In de regel staat dat allemaal op de verpakking: hoe gereedschap te reinigen en hoe vlekken te verwijderen.
Zonder de exacte informatie over het soort lijm of verf kan er geen antwoord worden gegeven. Mijn advies is dus om de verpakking nog eens goed te lezen en die aanwijzingen op te volgen.
itsme
12 jaar geleden
Smeer er wat pindakaas op, even laten staan en dan weghalen met een vochtig doekje, helpt prima!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat helpt goed als je stickers wilt verwijderen, maar niet bij het serieuzere werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt wel
Boter ,werkt prima ,niet indien de verf al uitgehard is . En dan terpentine ,tinner,wasbenzine ,nagel lak remover.pas op de stoffen zijn heel brandbaar . Zit het op glas dan makkelijk met een scheer mesje .succes .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt verschillende middelen nodig voor het verwijderen van lijm of verf.
De meeste verf is op terpentine basis en de lijmsoorten vaak op thinner basis.
Echter kan je in beide gevallen de producten alleen verwijderen in natte toestand.
Welke dat precies zijn staat op de verpakking. Als er staat 'gereedschap schoonmaken met.......'of 'te verdunnen met ....' dan kun je het met de producten doen die op de ....... staan.

Zijn de producten al hard dan kan je dat doen met verfafbijt en lijmresten verwijderaar. pas alleen wel op dat deze producten niet de ondergrond aantasten.

in de bron vermelding staat eventueel een link naar een vloerlijm verwijderaar.