hoe bevestig ik een trapleuning (nieuwbouw woning) ?

De stucadoor heeft de gaten waar de trapleuning aan zat dicht gesmeerd :s We hebben dus alle bouten en pluggen dus nog. Het zijn zwarte trapleuning pluggen. De grootste boor die ik bij de bouwmarkt kan kopen is 16 mm maar die pluggen zijn nog dikker(18-20mm). 2 vragen; hoe vind ik het gat (die nu dicht is gemeerd? Hoe bevestig ik de trapleuning met het originele materiaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit is een z.g. "Rawlnut" plug. De plug is bij uitstek geschikt voor zanderige/zachte steensoorten. Je zult daar echt een 18 mm steenboor voor moeten aanschaffen, zoek een ijzerwarenzaak op die dat wel heeft. Je hoeft niet de oude gaten op te zoeken, je kunt ook nieuwe boren.
De plug wordt door het vastschroeven een dikke prop die zich heel goed vastzet in zachte steensoorten.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@escape: zijn die Rawlnut pluggen te koop in de bouwmarkt? Nog nooit van gehoord, vind wel interessant, heb in mijn huis meerdere van die "zachte"muren. Plus een plus.
escape
12 jaar geleden
Ik heb ze nog nooit gezien in een bouwmarkt.
Maar als je er even op Googelt dan vind je webshops waar je ze kunt bestellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks!