Wat doe ik met de stelling voor het huis nu er noodweer aankomt?

We hebben hem net gisterenavond opgebouwd. Hij staat stevig, maar kan het kwaad om hem te laten staan in het aangekondigde noodweer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

In principe kan het geen kwaad mits de stelling geen zeilen bevat ed. waar de wind in kan. Dan nog vier tips:

1. Zorg dat de stelling goed vaststaat, de stelling zelf en de stelling aan het huis.
2. Bekijk of het nodig is om de stelling te aarden (tegen blikseminslag).
3. Zorg dat het zwaartepunt van de stelling zich zo laag mogelijk bevind.
4. Zorg dat er geen losse dingen op de stelling staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als de steiger te hoog is moet die volgens de richtlijnen zijn geaard ivm het onweer. Is de steiger niet te hoog hoeft dat natuurlijk niet.

Je moet er in ieder geval wel voor zorgen dat de steiger stevig verankerd is zodat die niet kan omvallen. Maar je zegt net zelf dat die stevig genoeg staat, dus dat zal wel meevallen.

Kijk in ieder geval wel even van welke kant de wind komt en of er gevaar is dat de wind vat op de steiger kan krijgen.

Al met al denk ik dat het met het gevaar wel zal meevallen. Je bent niet de enige in ons land met een steiger.. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei... Verzeker je er nogmaals van dat ie ECHT stevig staat. Zet hem eventueel met touw ergens aan vast.
de laatste keer met noodweer (vooral storm) hadden wij een steiger voor de deur staan (van een schildersbedrijf) die s'nachts totaal ingestort is. Lag helemaal in puin op straat, heeft op een haar na mijn auto gemist..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou 'm voor de zekerheid kunnen verstagen (vastknopen)

boor een vette plug met haak of oog in je gevel en knoop 'm daar aan vast, kan ie iig niet meer omvalen

Toegevoegd na 2 minuten:
twee is natuurlijk beter, een links een rechts, gegarandeerd dat ie dan blijft staan en anders heb je er iig alles aan gedaan om omvallen te voorkomen, kan een verzekering altijd waarderen (of juist niet want dan moeten zij betalen in geval van schade)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goedendag
Eeen steiger moet altijd verankert staan aan de gevel ook met mooi weer (voor je eigen veiligheid ) boven de twee meter
Ik zou hem zeker met het aankomende weer of weer afbreken 15 min werk .
of goed verankeren .
hij is niet hoger dan het gebouw anders zou je hem ook moet aarden

André
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meest gemaakte fout is denken dat het wel me zal vallen.
De kracht van de natuur is onvoorstelbaar groot.
Bij ieder noodweer waaien er dingen om waarvan men ook dacht het valt wel mee, vorige keer ging het ook goed.
Probeer in te schatten wat er zou kunnen gebeuren en tref je maatregelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zooo..3 + puntjes.Zonder antwoord te geven op de vraag, jij 'ligt goed in de markt' Ed !