Hoe kort je luxaflex in?

na drie bouwmarkten bezocht te hebben, heb ik luxaflex kunnen scoren van de goede breedte, maar te lang.
is het te doen om dit in te korten, en hoe pak ik dat aan?

12 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je erg wanhopig bent kun je er altijd lxflx van maken!

Het beste antwoord

Even goed kijken naar de contructie, onderbalk (zo noem ik het maar even) eraf halen, de lamellen verwijderen die je eraf wilt hebben, en dan de onderbalk er weer aan vast maken. Maak er desnoods even een fotootje van hoe het in elkaar zit. Succes.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb even bij die van mij gekeken, en het is echt niet moeilijk. Onder het balkje zit het geleide touw vastgemaakt met een knoopje. Die loshalen, dat je de hele balk eraf hebt. De lamellen zelf zitten stuk voor stuk in een lusje geisoleerd, dus niet bang zijn dat alles uitelkaar donderd. De lusjes van de te verwijderen lamellen doorknippen maar NIET het geleidesnoer. Die moet je weer vastmaken aan het onderbalkje.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
wat een geweldig duidelijk antwoord, hier kan ik mee aan de gang, bedankt!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan. Antwoord van "werk" hierboven ook gelezen? Hij/zij heeft er een linkje bij geplaatst. Die link samen met mijn antwoord, dan moet het lukken toch?
:-)
Succes ermee!

Andere antwoorden (1)

Die kun je niet inkorten in de lengte alleen in de breedte.
Je doet hem toch gewoon zo ver je wilt naar beneden en je kunt de lamellen toch gewoon draaien.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zie nou dat het tegenwoordig wel kan
zie link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plusje omdat je niet schroomt jouw fout toe te geven en een oplossing aanbiedt! + (comp.dat minnetje weer)
Rieneke1
12 jaar geleden
van mij ook +, bedankt!