Hoe haal ik glasvezelbehang van de muur?

Ik heb enkele muren in huis behangen met Glasvezelbehang. Hierna is het met latex geschilderd. Helaas is de lijm te snel in de muur getrokken en gaan hele stukken loszitten..
Hoe krijg ik dit vast, of hoe haal ik het oude behang v/d muur? Inweken of stomen heeft geen zin..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Maak in de al loszittende lagen wat insnijdingen met een stanleymes,neem dan een injectiespuit en spuit er nieuwe lijm onder.
Laat het even intrekken en wrijf daarna alles weer vast en vlak.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hier een handleiding voor het verwijderen van glasvezelbehang:

Maak allereerst een aantal inkepingen in het behang. Hoe meer hoe beter, gebruik eventueel een speciale behangperforator. Doorweek vervolgens de volledige behangbaan met heet water vermengd met afwasmiddel of een speciale behangverwijderaar. Nog beter werkt een behangafstomer, te huur bij een bouwmarkt.

Laat het water goed intrekken zodat het behang helemaal doorweekt is. De waterafstotende laag van het glasvezelbehang zal dit vertragen. Begin dus niet te snel met het afsteken van het behang. Bij gebruik van een stoomapparaat dien je het stoomblad lang genoeg op het behang te houden voordat je het kunt verwijderen. Ook kun je wat afweekmiddel aan het apparaatstoomwater toevoegen voor een nog beter resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Structuurverf met fijne korrel aanbrengen met blokkwast, goed dik en met structuurroller van boven naar beneden uitrollen. Dan krijg je zo'n soort spachtelputz muur. De korreltjes en het structuur zorgen dat de kleine beschadigingen niet meer zichtbaar zijn. Is ook in kleur te mengen.
- Opnieuw behangen met vinyl behang. Is dik en werkt kleine oneffenheden gewoon weg.

Voor alle mogelijkheden: zorg dat loszittende stukken verwijderd zijn met plamuurmes. Als het oude behang vast zit, kan je daar gewoon overheen structuren of opnieuw plakken.