Hoe isoleer je je muren aan de buitenkant?

Wij wonen in een leuke wijk in het zuiden van het land, in een vierkant. Aan de binnen kant spelen veel kinderen. Ook heel leuk. Maar het geeft lawaai omdat het tegen de muren van de huizen weerkaatst. Ook bijvoorbeeld door grote blinde muren van huizen op de hoeken. Hoe kan je buitenmurenmuren van gewoon steen zeg maar isoleren zodat het lawaai niet meer wordt weerkaatst?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

om en om een wilgenmat tegen de gevels, en potten zorgen ook voor het dempen van de galm,van die sier potten aan de gevels met veel hangplanten erin, staat allemaal ook nog eens heel fleurig, maar de matten zijn ook niet zo kwetsbaar. en van die betonnetten kun je ook plaatsen met klimop ertegen aan, dat spaart de muur. Dus om en om, 1 klimop paneel en dan 1 wilgenmat. Lijkt mij er mooi

Toegevoegd na 3 minuten:
lijkt mij erg mooi bedoelde ik natuurlijk. Maar het isoleren van de buitenmuur lijkt me wel erg veel werk, of dat moet je door een bedrijf laten doen, maar de galm blijft er dan wel, het lijkt mij handiger om met alle buurtgenoten van het hofje samen te werken door de galm weg te krijgen en dat gaat alleen lukken met de muur opvullen met "spullen"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Klimop tegen aanplanten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar kun je niets tegen doen tegen dat effect als je huis verder dubbelsteens geïsoleerd is en met dubbelglas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Akoestische (cq Accoustische) elementen aanbrengen, zodat het geluid geabsorbeerd wordt, net zoals in een geluidsstudio of in de wegenbouw gebruikt. Dat kan aan de muur bevestigd, maar ook evt. los voor de muur geplaatst. Of hoge, dichte beplanting plaatsen (Coniferen etc..). Of klimop (maar inderdaad, vernield de muur).

Of, indien mogelijk bij de bron, dus bij de speelplek voor kinderen, geluidsabsorberende voorzieningen treffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klimop vernielt de muur NIET.