Hoe band kruiwagen vervangen

Heb nieuwe binnen en buitenband. Oude is eraf, maar hoe krijg ik in hemels naam de buitenband over de velg zonder specialistisch gereedschap?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.9K

Antwoorden (4)

Vaak bestaat de velg van een kruiwagenwiel uit twee 'schalen' die demontabel zijn. Maak de schalen los van elkaar, binnen- en buitenband ertussen en weer monteren. Oppompen en gaan......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien met bandenlichters van de fiets? Moeten dan wel vrij stevige zijn, van metaal lijkt me het beste.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar het antwoord van Barts3cundo lijkt me heel deskundig. Dat antwoord was er nog net nog niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De rand van de band flink met zeep insmeren. Helpt echt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rij even naar een garage en ze leggen hem er zo om. Wil je het toch zelf proberen? Smeer de rand van de band in met vaseline, leg een kant om de velg, leg de binnenband in de buitenband en druk de buitenband met een lat in de velg. (De lat leg je dwars over de band heen)