Hoe vul ik een gat in de voordeur?

In mijn voordeur zit een 3 cm groot gat. Dit is veroorzaakt door het openzwaaien van de voordeur tegen de sleutel van de meterkastdeur meteen erachter.
We hebben geprobeerd het gat te vullen met houtvuller, maar dat zakt in de holte van de deur naar onder. Wanneer je in het gat voelt, lijkt het alsof binnenin aan de linker en rechter kant verticale latjes in de holte van de deur lopen. Boven en onder het gat voel ik geen latjes.
Heeft iemand een tip hoe ik dat gat het best kan vullen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.2K

Het beste antwoord

Dit kan je op meerdere manieren doen. Het eenvoudigste is het gat een mooie recht maken en er daarna een klosje in lijmen. Netjes vlak schuren, eventueel kiertjes opvullen en schuren. Daarna de deur schilderen.
Een andere methode is bij een gespecialiseerde groothandel een 2-componenten product als componex kopen. In het gat, boven en onder een rugvulling aanbrengen ( bijvoorbeeld het isolatiemateriaal dat je om verwarmingsbuizen kan maken) en het gat opvullen met de componex. Schuren en afwerken en je ziet er niets meer van.

http://www.sikkens-specialist.com/NR/rdonlyres/93494CDA-5A8D-496E-AF08-93FF90810CAA/0/ComponexWRT_31102007v001_.pdf

Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook uit de bouwwereld?
Of toevalig een dhzer met kennis van zaken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werkzaam, op de afdeling timmerindustrie bij Burghouwt ( .nl). Dan weet je wel het een en ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jep.
Ben d'r een die zijn naam eer aan doet.
Sta al ruim 20 jaar met een hamer in mijn handen.
En dan voornamelijk in het verbouw, onderhoud, renovatie en restauratie werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ook niets aan jou antwoord toe te voegen of te verbeteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (3)

purschuim misschien ?
en daar houtvuller achteraan ?
12 jaar geleden
Beste is toch houtrotvuller omdat dat ongeveer dezelfde eigenschappen heeft als hout !
Meeste andere vullers worden veel harder dan hout en zullen er binnen de korste keren in zijn geheel of in stukken uitbarsten na weer een encounter met de sleutel v/d meterkast..
Hang die sleutel op aan'n spijkertje anders gaat het op den duur weer mis ook met de houtrotvuller !
Beste sowieso is om die plek eerst i/d (grond)verf te zetten !
Plamuur ed. hecht beter op verse verf dan op kaal hout !!
Waarschijnlijk heb je'n zgn.voordeur met honingraatkonstruktie,de holle ruimtes waar nu de houtrot in wegzakt moet je na't gronden opvullen met proppen papier zoveel mogelijk en zostevig aandrukken als mogelijk zodat je een klein gat overhoud waarin niets meer kan wegzakken !
Dan weer inpappen met (je al gebruikte sneldrogende,grond,oid)verf : alle verf en vulmiddelen zijn nu zo stofdroog (30/60min op zijn hoogst)
Dan je houtrot is meestal 2 componenten 1 op 1 mengen (evt. kan je'n beetje verf toevoegen) vullen met'n plamuurmes wat groter is als 't gat (goed aanen erin drukken ,desnoods aantal keren met steeds genoeg vulpasta)
Onstaat er,door't gewicht v/d vuller een soort uitzakkende buikachtige uitstulping na aanbrengen en tijdens droogproces geen nood dat schuur je zo weg !
Eventueel nog'n X wat houtrotvuller aanbrengen en je ziet het niet meer als je de hele deur X schildert !
En die plek zal niet gauw meer kapot gaan is zelfs steviger dan de rest van de voordeur zelfs , vermoed ik !
Succes!!

Groet Simon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meet de dikte op van bv een bezemsteel .
Boor dat gat op de juiste dikte .
Smeer er goed wat houtlijm erin en druk dat stukje bezemsteel erin .
Schuren en grondverf erop .