Kan ik een stortdouche kopen als ik in een flat woon 13hoog. Heb nu een standaard huurhuis douche waar lullig straaltje uitkomt.

Ligt dit dan aan de druk of aan de douchekop?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je je moet afvragen of je dat wel echt nodig hebt.
Erg energiezuinig cq waterbesparend is het niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ook zijn dat je douchekop verstopt zit met kalkaanslag.

Antwoorden (6)

Het kan aan allebei liggen, probeer eens de doucheslang los te koppelen.
Als daar een klein straaltje uitkomt dan is de druk waarschijnlijk de oorzaak.
Als de douche aangesloten is op een eigen keukengeiser dan kan het ook komen doordat de capaciteit van de geiser klein is.
De koud water straal zal dan wel steviger zijn.

Gr. Koos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe zou de druk in de flat op orde moeten zijn, ook voor de bovenste verdiepingen. Maar als je alleen maar een 'lullig straaltje' in je douche hebt, is er toch iets mis met de aanvoer.

of het aan de druk of aan de douchekop ligt, kan je hiervandaan niet zien. Maar je kunt wel zelf controleren of er een 'waterbesparende' ring in je douchekop is gemonteerd. Een dergelijke ring kan je er uithalen, en dan heb je opeens wel voldoende water om volledig nat te worden als je douchet.
Als het dat niet is, heb je wellicht gewoon een te kleine leiding naar je douche lopen. Maar ik gok toch echt op de waterbesparing waar je nu gebruik van maakt.
itsme
12 jaar geleden
Wat de druk is is van hieruit moeilijk te bepalen, maar de kraan die in huis de fermste straal geeft zonder opzetstuk geeft een goede indicatie. Als je bij je aanrecht een flinke dikke straal hebt dan zou het moeten kunnen, maar als het maar rustig je gootsteen in gulpt zal de druk niet veel zaaks zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kun j doen, maar waterdruk zal nooit genoeg zijn om lekker te douchen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan er een kopen, maar als je nu al een lullig straaltje hebt, heb je met een stortdouche kop helemaal niks. Daar kan helemaal geen druk in opgebouwd worden. Juist een hele kleine douchekop zou de straal harder kunnen maken. Van de druk heb ik verder geen verstand eigenlijk, hoe je die hoger kunt krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi Svennie,

tsja, alle antwoorden zijn gegeven, er moet voldoende water zijn, maar dat is er dus niet.
ik ga er van uit dat de hydrofoor in de (toekomstige) flat ontoereikend is, gezien het lullige waterstraaltje.

koop een eigen hydrofoor, en zet die bij de watermeter, (de plek waar het water jouw appartement binnenkomt.
dan heb je voldoende druk, deel een opgelost.

Nu nog de hoeveelheid warmte, want een lullig geisertje geeft bij lange na niet de gewenste hoeveelheid. dus koop een voldoende grote warmwatergever, doorstroom toestellen zijn over het algemeen te krap, en is hij wel groot genoeg, dan is hij peperduur!
ik adviseer een voorraadtoestel (boiler), dat is goedkoper en geeft een gulle warme straal. veel douche plezier!

groeten, Dré