Welk raamfolie is het meest geschikt (zie uitleg)?

Onze slaapkamer en mijn kantoor zitten aan de achterkant. Als de verbouwing van het restaurant achter ons klaar is raken we veel privacy kwijt aangezien ze er een deel bouwen met veel glas. Mensen kijken dan dus zo bij ons binnen.
Aangezien de jalouzieen die we nu hebben hun beste tijd wel hebben gehad ivm de katten, zitten we te denken aan raamfolie. Maar welke is het meest geschikt? Budget is niet zo groot dus het liefst zo goedkoop mogelijk. Het betreft enkel glas dat met name sochtends nog wel eens nat is aan de binnenkant. En ik weet niet hoe dat zit met de lijmlaag enzo.

Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Er is heel goedkoop statisch folie in de handel. Dat lijkt alsof het mat glas is (Dus wit onderschijnend) en word niet gelijmd: Je maakt de ruit schoon, en terwijl het nat is, duw je het folie er op. Vervolgens blijft het mooi vlak zitten. En je haalt er zo er af als je weer wilt wissen oid, en kan het zo weer terug zetten. Geen lijmlaag.

Toegevoegd na 38 seconden:
Zie hier: http://www.kleurmijninterieur.nl/webwinkel/index.php?c=540
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf in huis van dat verwijderbare folie, is wel heerlijk spul omdat het heel gemakkelijk zonder bobbels is aan te brengen. MAAR dat andere folie, ik noem het maar plakfolie, heb ik in de badkamer tegen een raam waar mijn bad onder staat (over nat gesproken...) en dat voldoet ook goed. En dat is toch echt het allergoedkoopst en in verschillende motieven te krijgen (bijv bij een zaak als de gamma of de praxis).

Opbrengen lijkt ingewikkeld maar valt mee, ruit goed schoonmaken en dan natmaken met een sopje met afwasmiddel erin. Dan het folie plakken en dan kun je het nog een tijdje schuiven EN de bubbels eruit wrijven met een wisser.

Ik heb wat gevarieerd met de motieven dus ik heb er al 2 sets afgetrokken, GEEN ENKEL probleem gehad met lijmresten ed hoor