Kun je een wicker / kunstof rotan bankje verven?

Ik heb een beige lounge bank en stoel en die heb ik liever donkerbruin of zwart. Maar ik ken nergens informatie vinden over het verven van een kunstof rotan bank / wicker set. Ook is er geen speciale verf te vinden voor dit materiaal.

Dus kun je dit materiaal sowieso wel verven eigenlijk? En zo ja, met welke techniek en met welk materiaal / welke verf? Ik las al ergens dat je echte rotan beter met een spuitbus kunt verven. Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.8K

Antwoorden (2)

Nee, dat kan niet. Of beter gezegd: het kan wel maar het resultaat wordt niet zo mooi.
Rotan van riet is al vrij moeilijk om te verven en dat heeft alles te maken met de structuur. Je kunt het niet schuren, ontvetten, de verf niet gelijkmatig aanbrengen dus het resultaat is vaak bedroevend.
En dan is dit ook nog eens kunststof, de hechting zal heel slecht gaan. Eventueel kun je vooraf aan de slag met een primer om de hechting te bevorderen maar dan nog. Rotan geeft mee, het veert, het zal er niet lang op blijven zitten.

Als je echt verschrikkelijk baalt van de kleur zou je kunnen overwegen hem op marktplaats te zetten en dan van de opbrengst een nieuwe te kopen, dat is denk ik de beste oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed advies +1
Inderdaad nóóit aan beginnen daar het desbetreffende resultaat niet behaald word.
Je zou het wel kunnen proberen te spuiten.
De verf wordt dan gelijkmatiger maar of het goed blijft zitten weet ik niet.
Succes