Wat is de beste bedekking op de vloer van een balkon?

Op het balkon van het huis mijn zoon liggen nu betontegels. Het balkon is ca. 9 m2. Hij wil deze betontegels vervangen door iets dat er mooier uitziet en twijfelt tussen houten vlonderplaten of die van composiet. Belangrijk bij de keuze is de prijs, maar ook het onderhoudsgemak. Zijn composietplaten makkelijker te ontdoen van algen dan hout?
Graag advies van ervaringsdeskundigen. Ook een advies omtrent een alternatief zijn welkom.

Toegevoegd na 27 minuten:
Kunstgras is geen optie, dan loop je de ondergrond (onder het gras) kapot.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het materiaal dat onder de tegels ligt is niet bestemd om op te lopen, er moet iets overheen.

Antwoorden (8)

Tegels,
Omdat : Als het nat wordt dan kan er niks mee gebeuren.
Die drogen van zelf op :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet je eerst de vraag eens goed lezen???
composiet lijkt me makkelijker in onderhoud
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kunstgrastapijtje, goedkoop en gemakkelijk in onderhoud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Composiet blijft grotendeels vrij van algen maar is duur. Ook een mogelijkheid is grastapijt. Let er op dat het goed waterdoorlatend moet zijn. Er zijn verschillende kwaliteiten te koop. Als het droog is kan je het gewoon stofzuigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben op ons balkon houten (bankirai) planken gelegt. Ze liggen er nu anderhalf jaar en het ziet er nog goed uit. We lakken het elk jaar met houtolie in en verder ligt het stabiel. We hebben niet zo veel last van groene algen zooi. 1 x ingesmeerd met speciaal spul en verder ziet het er goed uit.

Hiervoor hebben we de houten tegels gehad en dit was heel instabiel. Elke keer als je op 1 tegel stapte ging de ander omhoog ondanks pogingen om ze vast te zetten..

Dus.. Ik zou voor houten planken gaan!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben altijd vlonderplaten gehad en dat werkte prima .
En het ziet er mooi uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de betontegels goed liggen, zou je ze kunnen laten liggen en ze als ondergrond gebruiken voor de volgende laag. (dat zou dan ook kunstgras kunnen zijn, met een extra rubber mat ertussen)

Als het balkon veel schaduw heeft zou ik niet voor hout gaan, teveel last van algen en mos en dus van gladheid.

Tuintegels heb je ook van 1 bij 1 meter, die liggen wel lekker stevig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kunstgras vind ik zelf heeeeeeeeel lelijk.

Maar u kunt toch de betontegels laten liggen en een aantal aparte leuke tegels kopen en een paar betontegels, die er al liggen ertussenuit halen en die aparte leuke tegels ertussen leggen?. Op die manier kun je een prachtige vloer creeren, die bijna geen fluit kost.