Hoeveel ruimte heb je achter keukenkastjes (onderkasten) om je elektra leidingen er achter te laten lopen?

Hangt dit van hoogte van de pootjes af van de kasten?
Kan ik daar achter elektra aansluitpunten maken op ca 10 cm van de vloer voor de oven, koelkast, vonkontsteking en dergelijke?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.1K

Antwoorden (3)

In vrijwel iedere keuken is er ruimte zat!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is geen enkel probleem, mijn keuken is nu 3 jaar en alles zit achter de kastjes weggewerkt.
Gasleidingen, waterleiding, elektra, stopkontakten enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben loodgieter en tref dit vaker bij klanten aan en mij ervaring is dat je achter de onderkastjes meestal 4 tot 5 cm ruimte hebt om je leidingen te leggen wat ook vaak gebeurd is dat de leidingen onder de kastjes(plinthoogte)worden gelegd.Bij de boven kastjes heb je vaak maar 1 cm ruimte voor bijvoorbeeld bedrading van spotjes te leggen Let op!!! Achter inbouwapparatuur zoals b.v. Vaatwasser,oven,fornuis,koelkast is er geen ruimte dus bekijk van te voren goed hoe je je keuken gaat indelen ten gunste van je bestaande leidingwerk.