hoe maak uk sterk beton zonder mixer/molen?

Heb enkel een kruiwagen en een schep, bewapening en bekisting zijn al klaar, ongeveer een 1/2 kuub nodig.
Het om een basis te maken voor een steunbeer.

Toegevoegd na 1 minuut:
uk is ik

Toegevoegd na 22 uur:
Ik bedoel beton, dus hoeveel zand, hoeveel grind en hoeveelheid water voor echt een stuk stevig beton dat buiten ligt in de grond...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.4K

Het beste antwoord

Als je een halve kuub moet mixen doe het als boven omschreven. Je kan ook heel goed in de kruiwagen mengen met een panschop. Ik zou wel onder in de bekisting een betonstaalmat of enkele bijligstaven leggen voor versteviging.

Toegevoegd na 3 uur:
De verhouding is: 1-2-3.
1 deel cement.
2 delen zand.
3 delen grind.
Dus: ca. 160 kg cement
320 kg zand
640 kg grind
Water toevoegen tot het enigsinds smeuïg is.
Het soortelijk gewicht van beton is ca. 2.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Koop kant en klare zakken bij de bouwmarkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De betonmortel is kant en klaar.
Gewoon leeggieten in de fundatie of bekisting.
als je de spullen hebt die sxpiopo je aanraadt, kun je het beste mengen in een oud babybadje, flink goed doorroeren!En als het gegoten is en nog nat, stevig schudden om de luchtbellen eruit te halen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De betonmortel is kant en klaar.
Gewoon leeggieten in de fundatie of bekisting.
Pak een groot stuk plaat .
Gooi het zand erop schuif het zand van binnenuit naar buiten wel in een rondje en zorg dan dat in het midden een stuk vrij hebt .
Gooi in het middenstuk wat vrij is water en cement .
En schep dan het zand beetje voor beetje in het water en cement en dan ook nog tegelijk mixen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of je mengt het met een schop in een speciekuip (verkrijgbaar bij de bouwmarkt).
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
cement is geen beton