hoe kan ik het metaal van een zaag[oud] verroest weer mooi krijgen

het een hele oude wil ook het handvat behandelen die is van hout

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

licht opschuren met een fijne korrel schuurpapier.
daarna licht in-oliën en je zaagblad is als nieuw.
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het werkte en hij is weer prachtig

Andere antwoorden (4)

Als iets verroest is kan je het mooi krijgen, door het in cola te stoppen. het handvat weet ik niet.

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Staalwol en schuurpapier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hele oude zaag, mag er toch wel heel oud uit zien?
Het ergste er af halen, met water en een zacht schuursponsje en hem zeker niet helemaal blank schuren.
Zo ook met het houten handvat, het mag wel schoon, maar moet wel oud blijven.
De zaag heeft een leven gehad en dat mag je best zien, dat is zelfs mooi om te zien.
Het is net als een oude parketvloer, vol deuken en krassen, maar oh zo mooi, maar je kan daar ook de toplaag afschuren en hij is als nieuw, maar ziet er niet meer als een oude pakketvloer uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 helemaal mee eens eddijst !!!! Zo zou ik het ook zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus
brillo sponsje voor het zaagblad (blank krijg je m niet als het echt verroest is) als je de zaag niet in een vochtige omgeving legt hoef je verder niets met het blad te doen dan goed afdrogen.
komt het wel in een vochtige omgeving vet het blad dan in.

het handvat kan je schoonmaken met een schuursponsje en groene zeep of allesreiniger. daarna wat meubel olie of blanke was erop doen.

wil je het handvat helemaal als nieuw kan je het schuren en aflakken met blanke lak.