hoe kan ik voorstrijkmiddel van mijn laminaatvloer af krijgen heb van alles al geprobeerd.

mijn vloer is laminaat

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.9K

Antwoorden (3)

Met een doek met brandspiritus en daarna met een licht vochtige doek met water afnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ipv spiritus kun je terpentijn of een lijmoplosse proberen. wel even uitproberen op een stukje uit het zicht of je laminaat niet aangetast wordt.
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi arvu,

laminaat is samengeperst papier, met een klein bovenlaagje dat op hout lijkt, maar GEEN hout is.

ondanks dat het papier is, is het spul zeer slijtvast en stevig. dat komt door allerlij chemische toevoegingen.
als je met lijmoplossers of andere chemische zooi gaat werken, dan is de kans groot dat dit negatief inwerkt op het dunne toplaagje. alleen het toplaagje is superslijtvast. dat moet je vooral niet beschadigen.

hoe het er wel af moet, dat weet ik niet, maar ik zou geen alcohol gebruiken (spiritus is alcohol)
verfverdunners, kwastenreiniger, terpentine, wasbenzine, etc, ik zou het niet durven te gebruiken.
ook als het niet meteen reageert, kan het oppervlak misschien poreus worden, water en papier, geeft baggerzooi.

vraag het aan een parketlegger, die weet misschien het juiste antwoord.
of, hopelijk reageert een parketlegger op jouw oproep.

suc6, groeten, Dré