ik wil een plantenbak in de tuin maken. zijn nietjes voldoende? of moet ik er toch schroeven in gaan done?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ik ga er van uit dat jouw plankjes erg dun zullen zijn, dus mijn advies als timmerman is: neem voor elke hoek die je gaat maken een latje aan de binnenkant en schroef je plankjes op de latjes. hierdoor zalie stevig genoeg zijn. Vergeet niet RVS schroeven te gebruiken. die kunnen langer mee.

maar pas op bij het inschroeven. RVS schroeven kunnen wat sneller breken.

succes!!

Toegevoegd na 24 seconden:
vergeet geen worteldoek erin te zetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

nietjes kan,wanneer ze van roestvrij staal zijn gemaakt echter schroeven zijn steviger en kunnen meer hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben bang, dat je met nietjes alleen de z.g. uitéénvallende plantenbak creëert.Lijkt me beter er een paar schroeven of spijkers aan te wagen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schroeven gebruiken , en moet ook nog zand en
planten in.
En met een paar regen buien is het nog zwaarder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kost iets meer tijd en moeite maar schroeven zijn natuurlijk veel beter vooral als de bak altijd buiten blijft.
Door bevriezing van natte grond zal de bak uitzetten in de winter en de nieten gewoon losdrukken..
En wil je het helemaal goed doen neem dan roestvrije schroeven en bekleed de bak aan de binnenkant met (landbouw)plastic zodat het hout langer meegaat.
Dat kun je wél gewoon vastnieten!
Succ6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die nietjes gaan roesten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ziet niemand aan de binnenkant!
Neem stevige schroeven, want onderschat niet de druk die de aarde in de bak op de wanden uitoefent. Met nietjes zou die zo uit elkaar vallen.