hoi Annswers,

batterijen test je met stroom, maar knoopcellen hebben daar niet veel van aan boord.

ik zou de knoopcel op spanning testen, waarmee je alleen kan zien of er wel/geen spanning uit komt.

doe je een stroomtest, dan ben je een groot deel van de energie kwijt.

werkt de knoopcel niet meer, dan kan je altijd nog de stroomtest uitvoeren, vermoedelijk is de cel dan leeg.

een nieuwe cel kost niet veel, probeer hem NIET met je blote handen te pakken, huidvet maakt een kleine verbinding waardoor er een kleine lekstroom vloeit.
zoals gezegd, er is weinig energie aan boord, dus probeer alle energie te gebruiken voor het apparaat waar hij in zit.

gebruik een plastic pincet of handschoenen.

veel suc6
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Met je tong houd het erop en je voelt het vanzelf ( doet geen zeer )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een voltmeter (universeelmeter)

Toegevoegd na 6 uur:
Een voltmeting is trouwens ook relatief. Je kunt de spanning wel meten maar dat zegt niks over de ladingstoestand of het vermogen van de batterij. Het kan zijn dat hij 3 volt meet en dat hij toch erg slecht is. Een optie zou zijn om de batterij belast te meten. Dus een voltmeting terwijl er stroom uitgehaald wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
hoe kun je de batterij belast meten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de batterij aan te sluiten op een verbruiker en dan de spanning te meten
Een simpele spanningsmeter te koop bij elke bouwmarkt voor circa 8 EUR
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een multimeter. Een afbeelding van zo een ding als je op de link klikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de belasting van knoopcellen meestel hoogohmig is kan je de spanning gewoon met een universeelmeter meten en krijg je toch een vrij nauwkeurige uitlezing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt wel de voltage meten,maar de ampere is alleen bij belasting te meten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij winkels waar je hoorapparaten koopt voor een paar euro een tester
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een volle batterij. Doet "hij" het weer dan was de batterij leeg. Het meten van de spanning is niet voldoende, het is maar een halve meting, de andere helft is de capaciteit. Wil je die meten dan moet de batterij belast worden, waardoor de batterij verder leeg raakt.