Zeker is er polyurethaanlak te verkrijgen welke hittebestendig is. Het is echter afhankelijk van de ondergrond, oftewel de toepassing: Moet het een coating zijn voor op staal, of aluminium? Of moet het vanwege verzekerings technische redenen minimaal 30 minuten brandvertragend zijn?
En tot hoeveel graden moet het hittebestendig zijn?
Afhankelijk daarvan kies je de juiste (1 óf 2 componenten ) polyurethaan lak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om deze vraag goed te kunnen beantwoorden zou de vraag uitgebreider moeten zijn.
Van belang zijn ondergrond en omgeving. Polyurethaanlak is een harde lak. Als je die op een houten ondergrond aanbrengt, zoals b.v. een tafelblad, kun je daar met een gerust hart een mok thee op plaatsen.
Maar er zijn heel andere ondergronden en omgevingen denkbaar.
Mijn advies, lees altijd de gebruiksaanwijzing!