Hoe kun je het best stoffen (laten) kleuren?

Ik heb een bank van de Ikea op het oog met een stoffen hoes. Deze stoffen hoes is echter alleen in het wit verkrijgbaar voor dat model. Hoe zou ik makkelijk de kleur van die hoes kunnen veranderen door deze bijvoorbeeld te verven of door dit door iemand anders te laten doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Ik weet dat Palthe Stomerij stoffen verft, misschien zit er een stomerij bij jou in de buurt die dit ook doet. Zelf verven zou ik absoluut niet aan beginnen, het zijn zulke enorme stukken stof, dat ze nooit in je wasmachine passen. Succes ermee!

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook een optie is om eens op Ikea hoezen te googelen, er zijn bedrijven die hoezen verkopen die op Ikea banken passen.

Toegevoegd na 15 minuten:
Nog even terugkomend op het zelf verven: ze passen waarschijnlijk wel in je wasmachine, maar om te egaal te verven heeft textiel de ruimte nodig in je wasmachine, en de hoezen zijn toch dusdanig groot, dat ze erin gepropt moeten worden, waardoor de kans groot is dat je lelijke vlekken/vouwen krijgt, ik zou dat risico niet nemen bij een nieuwe bank!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit helpt erg, dankje!

Andere antwoorden (2)

Er zijn verschillende mogelijkheden. De meest eenvoudige is textielverf kopen en het textiel (de stoffen hoes) een kleurspoeling geven. Er zijn ook textielverven die geschikt zijn voor de wasmachine. Dan laat je de wasmachine al het werk doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij de drogist kan je textielverf halen waarmee je stof kan verven in de wasmachine.
de hoes zal dan wel altijd af blijven geven in de was, dus je moet het apart wassen.

of je het kan laten verven is mij niet bekend, maar mocht het mogelijk zijn is dit waarschijnlijk best prijzig.
misschien is het een idee om een handig iemand een nieuwe hoes te laten maken met de stof die je op de markt hebt uitgezocht.