Hoe kan ik kieren in de scharnieren van mijn raam afdichten tegen wind?

Ik wil de kieren waardoor tocht die door de scharnieren mijn huis binnenkomt, afdichten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (4)

Bij de bouwmarkt is tochstrip te koop wat je in de kozijnen kunt plakken.
Dat is de goedkoopste en simpelste oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tochtstrip kopen als raam/ deur niet goed sluit.
Dichtkitten als het door het kozijn en muur komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met 'kit' dicht'kitten'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tussen het kozijn/sponning/raam/deur kan je tochtstrippen aanbrengen. deze zijn te verkrijgen in meerdere diktes en kleuren. zo voorkom je dat de deur niet meer dicht kan (strip te dik) of het blijft tochten (strip te dun)

aan de onderkant van de deuren kan je ook een tochstrip aanbrengen. deze bestaan uit aluminium of plastic met een borsteltje eraan. de deur kan gewoon open en dicht, maar tocht onder de deur word tegen gegaan.

ook word er wel gebruik gemaakt van tochtbeesten. een langwerpig dier dat dienst doet als tochtstrip (zoals aan de onderkant van de deur) maar je kan het ook in de vensterbank leggen.
als je een beetje crea bent zijn deze ook heel goed zelf te maken.

succes!