Het KAN wel. Beter is om eerst het oude weg te halen, om te voorkomen dat je alle foutjes / beschdigingen ed mee neemt in je nieuwe laag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je verteld niet hoeveel lagen erop zitten nu.

indien meerdere lagen behang;
alles eraf halen.

indien het maar 1 laag is dan:
alle loszittend behang verwijderen. eventuele oneffenheden wegsteken met plamuurmes, boorgaten opvullen.

maar het beste is het om het bestaande behang eraf te halen, eventuele oneffenheden weg te steken, boorgaten opvullen en dan je glasvezel erop.
tenslotte is glasvezel bedoeld om van verder behangen af te zijn neem ik aan ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit bouwbehang op. Glad en vast. Het is met latex geschilderd.
Probleem is dat met het vorige kamertje, mijn pa een paar dagen bezig is geweest om het los te stomen.
ja, dat gaat wel en ook nog goed. wij hebben het ook gedaan en zit er nu al 4 jaar op. wij hebben op aanraden een dag van tevoren eerst al het behang wat er al hangt licht ingesmeert met dezelfde lijm waarmee je gaat behangen. dit om te voorkomen dat het vocht later tijdens het behangen te snel uit je lijm verdwijnt tijdens het behangen.
vliesbehangen is heel gemakkelijk, gewoon met een waterpas een loodrechte lijn op je muur zetten en hierlangs je eerste baan langs lijmen. je hoeft het behang niet in te smeren maar je kunt gewoon de muren insmeren met de lijm. hou er wel even rekening mee dat je toch beter 2 mm over elkaar heen moet plakken. op de verpakkingen staat vaak dat het krimpvrij is maar dit gebeurt toch !!! koop een nadenrol, de breedste die je kunt vinden, deze zijn ideaal om het behang goed uit te rollen tegen de muur.
als je klaar bent goed kijken of je nog ergens zgn. blaasjes onder het behang ziet. deze doorprikken met een stanleymes en met de nadenroller wegrollen.
(vliesbehang laat geen lucht door net als gewoon behang)

als je klaar bent : kachels uit in de desbetreffende kamer en ook de ramen NIET openzetten.
anders droogt het veel te snel.

even wat aanvullende info waar je niet om gevraagd hebt:
bespaar niet op de verf die je gaat gebruiken.
je zal zien dat een dure pot verf goedkoper is dan 2 of 3 potten van een goedkoop merk omdat deze niet goed dekken
veel sccs