Laminaat / ondervloer

Wil laminaat leggen op begane grond en 2e verdieping. Op 1e verdieping komt een gietvloer. Welke ondervloer moet ik voor begane grond en 2e verdieping kiezen voor zo min mogelijk loop- en contactgeluid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (6)

Je hebt ondervloeren van een soort rubber. Ze zijn niet goedkoop, maar het beste wat er momenteel verkrijgbaar is. Ze zijn goedgekeurd voor zelfs appartementen. Je kan ze bijna niet krijgen bij de bouwmarkt. Je moet naar een vloerenspeciaalzaak. Ze zijn grijsgroen en zilver folie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt ondervloer zilver en goud.. Ik woon in een flat op de begaande grond dus ik heb zilver, woon je hoger dan ben je goud nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kwantumhallen (en bouwmarkten) hebben van die groene platen. -10dB meestal. Werkt goed, is makkelijk leggen en niet duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beneden een thermofelt floor, goede geluidsreductie, icm met dampwerende folie. Op de 2de verdieping redupax+ super geluidsreductie voldoet aan het bouwbesluit die gaat over contactgeluid.

Gaat lukken zo !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor de verdieping zijn de groene ondervloerplaten van de bouwmarkt in combinatie met een dunne laminaatondervloer van de rol ideaal.

beneden moet je eerst een dampremmende ondervloer leggen (ook van de rol).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast een goede geluidsisolatie heeft Thermofelt ook een uitstekende egaliserende werking. Echt aan te raden dus. Als er eventueel een laag vloerbedekking ligt is dat voor de bovenverdieping ook uitstekend.