Natte plek op plafond na douchen

Mijn plafond wordt na het douchen nat op telkens dezelfde plek, precies naast het aanwezige ventilatiekanaal.

Er is reeds een Itho MV box op het kanaal geplaatst voor betere afzuiging in de badkamer. Voordat deze geplaatst werd, was het ventilatie ventiel nat (indien je het verwijderde). Tegenwoordig niet meer.

Het is een houten plafond, in de badkamer afgewerkt met stucwerk.

Een uur na het douchen is het plafond weer droog en niks meer te zien van de vlek (schoon water dus?).

Extra info:

Naast het ventilatiekanaal is een sparing in het plafond aanwezig, precies op de plaats van de vlek. Deze sparing is bij de verbouwing van de badkamer dicht gepurt. Er bevinden zich geen leidingen in het plafond boven de badkamer!

Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Doordat de plek daar koeler is condenseert de stoom van de douche daar makkelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

lek boven de badkamer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pur is niet waterdicht kan beter door een goed bedrijf laten dichten het zelfde geld voor muizen enz die komen ook weer door pur heen ik vermoed een lekkage
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je douchet creëer je stoom. De stoom word naar 1 plek gezogen door je mv systeem. Nu heeft stucwerk een reguleerend vermogen qau vocht, maar als het vochtgehalte te hoog wordt zal het water gaan afscheiden en niet meer opnemen. Op dat moment zie je de natte plek. Dit zal dus waarschijnlijk te zien zijn op een locatie waar het meeste stoom in aanraking komt met het plafond. Logisch dus dat het vlakbij je mv systeem voorkomt. Nu vertel je ook dat er een sparing zit. Het kan zo zijn dat die sparing lucht ( en dus ook stoom) aantrekt. Een foto zou Mischien meer kunnen verklaren dan alleen een verhaal. Tevens kan er dan ook makkelijker een oplossing worden bedacht. Meest voor de hand liggend is naar mijn mening de ventielatie beter verdelen als dat mogelijk is tenzij er vocht verzamelt boven je plafond