Kan ik blauwsteen tegeltjes op andere tegels lijmen?

Ik heb nog een vierkante meter getrommelde blauwstenen tegeltjes, 10 op 10 liggen, over van een terras, nu wilde ik dit restje op oude plavuizen lijmen in de badkamer onder de wastafel, gewoon voor de mooi, de oude kan ik niet weghalen wegens te veel rotzooi...noem het luiheid...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Maak de oude tegels schoon, dwz ontvetten met ammoniak oplossing. Breng daarna een primerlaag aan op de oude tegels. Deze laag zorgt ervoor dat de tegellijm beter hecht.
Zou zonde zijn als je rechtstreeks lijm op de oude tegel smeert, de blauwstenen er opplakt en deze tzt er weer afvallen omdat de tegellijm niet hecht op de oude tegels .......
Suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ga naar een bouwmarkt en koop een goede tegellijm en plak ze er op. Werk de opstaande randje goed af zodat er niet onder de kieren een bacterien nest gaat onstaan
13 jaar geleden
Ja dat moet wel kunnen maar om een goede hechting te krijgen kun je het beste de oude plavuizen insmeren met lijm en de tegeltjes zelf. Zo werk je eventuele oneffenheden weg en hecht de boel beter op elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vanwege de 'luiheid' (waar niks mis mee is, hoor): bestaande tegels eerst even goed ontvetten met ammonia voor je de tegellijm erop smeert, misschien ook even schuren voor de betere hechting
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Breng met een lijmpistool enkele rillen montagekit aan op de bestaande tegels en druk je blauwsteen tegeltjes op de juiste plaats. Daarna kunt je ze afvoegen met een tegelvoegmiddel als je dat nodig vindt. Makkelijk en je krijgt geen vieze handen.