Ze hebben pas geleden bij onze buren geprobeerd in te breken via de achterkant(tuinzijde). Wij hebben het politiekeurmerk met alle toeters en bellen.

Wat zou ik nog meer kunnen doen om ze uit de tuin te houden.
Ik heb een schutting met een poort die altijd op slot zit.
Ook hangt er al een 500 watt lamp met bewegingsmelder.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Tuin is goed geregeld met verlichting. Binnen zou je nog een akoestisch signaal aan kunnen brengen. Voorzover je nu bekend maakt is jullie huis behoorlijk beveiligd. Enne niet al te veel zorgen maken om een eventuele inbraak. Laat je leefplezier daardoor niet vergallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Als inbrekers echt ergens willen inbreken houd je ze niet tegen. Alleen hebben inbrekers vaak niet alle tijd. Ze zullen dus de huizen pakken die ze het snelst en onopvallendst kunnen binnenkomen. Dus volgens mij heb je gedaan wat je kon doen: licht op donkere plaatsen en goede sloten en beveiliging. Je hoeft tenslotte ook niet in een bunker te gaan wonen.

Doe ramen en deuren dicht als je weg gaat, al is het maar voor even. En laat geen "klimmateriaal" voor het grijpen liggen (ladders, containers, e.d.)

Toegevoegd na 2 minuten:
Een blaffende hond wil ook nog wel eens afschrikken. En zorg voor een tijdschakelaar op verlichting in huis als je weg bent. Dat het lijkt alsof er iemand thuis is.

Lees hier meer tips: http://www.goedbeveiligen.nl/tips_tegen_inbraak-91.html

Toegevoegd na 5 minuten:
Oh, en nog iets: er wordt geadviseerd om geen sleutels in de deur te laten zitten. Dat doen wij juist WEL. Je moet er niet aan denken dat je bij brand eerst naar je sleutel moet zoeken. Dat is dan ook het eeuwige dilemma: je wilt inbrekers buiten de deur houden, maar zelf wel snel naar buiten kunnen bij brand. Houd dat evenwicht goed in de gaten zodat je jezelf niet letterlijk opsluit.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het is trouwens geen sleutelbos maar 1 enkele sleutel. Is iets moeilijker te pakken via de brievenbus. Bovendien is onze buitendeur voorzien van extra knippen boven en onder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Als de deur veel glas bevat, kun je bij brand overwegen iets zwaars door dat glas te gooien. Je kunt ook de sleutel naast de deur aan een haakje hangen, op een plek waar een inbreker niet bij kan met "hengelen". Je kunt ook een stevig kettinkje van 20 cm aan de sleutel maken, en dat kettinkje op 10 cm afstand van het slot aan de deur vastmaken. Zo kun je zelf de deur makkelijk op slot doen en van het slot afhalen, maar kan een inbreker de sleutel niet naar buiten hengelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de tips!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bij mijn voordeur de sleutel erin laat zitten en je komt terug dan krijg je de deur niet open. Dat is voor mij reden geweest om de sleutel naast deur te hangen/leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegen hengelen werkt ook zo'n metalen klepje boven de brievenbus, aan de binnenkant. Enige 'nadeel': bezorgers van telefoongidsen en dergelijke staan ineens een tijd te persen en te proppen om de boel er toch door te douwen ;p (Gewone post buigt gewoon met langs die klpe, maar zulk stevig spul een stuk minder.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb tegen dit probleem anti-paniek meerpuntsluitingen in de deuren gezet. Hoeft er geen sleutel in het slot te blijven zitten en kunnen we er toch altijd uit.
Een prettig idee
Een hond nemen. Of ganzen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ vooral voor de ganzen. Die zijn haast nog waakser dan honden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry maar ik snap het minnetje niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ook niet.
Je zult ook wel een minnaar hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat de minnaars het een beetje drastische oplossing vinden. huisdieren neem je om er goed voor te zorgen en daar denk je tevoren goed over na
niet om inbrekers buiten te houden
Flits of zwaailamp en akoestisch signaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hond schijnt nogal effectief te zijn. Een aantal oplossingen mag ik hier niet vermelden, zonder door het moderatieteam te worden verwijderd... maar zijn wel effectief ;-)

Als ze binnen willen komen, komen ze binnen. De vraag is alleen of inbreken nog voor het dievengilde loont. Veiligheidsglas en MK2 beslag met extra sloten op ramen en deuren en met stalen luiken/tralies woon je dan bijna in eigen gevangenis. Camera's helpen hooguit een dief te vinden en wellicht schrikt het wat af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De schutting kan mogelijk een 'zwak' punt zijn. Zo'n rvs- schulprandje fleurt de boel op....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jullie huis beter is beveiligd dan de omliggende huizen, zullen de meeste inbrekers dat snel doorhebben en het liever bij één van de buren proberen. Het gaat dus om je relatieve beveiliging ten opzichte van de anderen, en die is al in orde.

Wat je verder kunt doen, behalve een hond of een alarminstallatie:

--  Leg grind in je tuin, zodanig dat de inbreker er wel overheen *moet* lopen. Het is onmogelijk over grind te lopen zonder geluid te maken. Het geluid van voetstappen op grind, midden in de nacht - dat valt op.

--  Die lamp is een prachtig idee. Maar zet de tijdsduur van die lamp zo laag mogelijk, liefst slechts een paar seconden. Een lamp die aangaat valt namelijk niet zo op, dat zal af en toe wel eens gebeuren dus daar kijkt niemand naar. Een lamp die "knippert" (paar seconden aan; uit; paar seconden aan; uit; enzovoort) valt daarentegen enorm op. Bovendien wordt de inbreker afwisselend verblind door het licht en ziet hij daarna niets als het weer donker is, dus hij zit in een erg opvallend knipperlicht en hij kan geen voortgang boeken.

(Die tip van de korte tijdsduur van de automatische lamp heb ik ooit van een politiefunctionaris gekregen.)
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ goeie tips!
Ik heb zelf een bewegingsmelder (op batterijen) in de tuin gemonteerd en draadloos verbonden met een bel (in het stopcontact) van het merk klik-aan-klik uit.

Het werkt uitstekend en is een oplossing van een tientje of 7. Inbrekers hou je er niet mee uit de tuin, maar je hoort nu wel als ze de tuin inkomen. Je kunt de melder instellen dat deze alleen bij nacht werkt, zodat niet de hele dag de gong gaat als je door de tuin loopt.
paulus811
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Hmm, mijn buitenlamp gaat af en toe spontaan aan. Vooral als het stormt - misschien ziet hij dan de bewegende bomen. Ik zou niet willen dat ik in die gevallen wakkergegongd word.
paulus811
13 jaar geleden
Een lamp zet je waar je licht wilt, de bewegingsmelder is dan bijzaak (neem ik aan). Een losse bewegingsmelder moet je strategisch plaatsen en dient maar één doel. Bovendien zijn ze intelligenter dan die in een lamp zitten. Zo kun je de gevoeligheid, detectiehoek en lichtgevoeligheid instellen. Maar dan nog is dat inderdaad geen garantie dat je nooit 'vals alarm' zult krijgen. Op een kat of een vogel gaat ie af en dan schrik je, das waar. Bij mij komt dat ong. 2x per jaar voor en dat accepteer ik maar.
-Zoek of koop ergens een sticker van een schietclub en plak die op je poort/achterdeur.
-Als je bereid bent wat privacy in te wisselen voor veiligheid: zorg ervoor dat de buren in je tuin kunnen kijken.