wat voor spul moet ik nemen om blank grenen in de kleur koloniaal te maken en je toch nog het werk van het hout erin ziet?

ik wil het bij de gamma gaan halen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Daar zijn heel veel kleuren beits voor.
Je moet de tafel eerst helemaal kaalschuren en daarna kun je het behandelen met een koloniaal kleur lakbeits.
Als je het bij de Gamma vraagt, zullen ze je daar wel kunnen adviseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het merk CePe heeft goede beits waarbij je de nerf en tekening van het hout mooi blijft zien.Verwerkt snel en prettig. Deze kun je daarna met transparante lak of was afwerken. Heb het zelf wel eens daar gekocht weet niet of ze het nu nog hebben.
zie hier de link:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Gamma heeeft ook cetabever transparante lak in deiverse kleuren.
Als je koloniaal wilt dan moet je zo donker mogelijk doen.
Wengé of ebben is het donkerste wat er is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik donker eiken of wengé waterbeits en lak het daarna 2x af met een transparante blanke satijnglanzende alkydlak!
Succes
( gebruik geen ebben want dat is zwart ipv donkerbruin )