Hoe glad moet een muur zijn om te behangen? En als nodig, hoe maak je het 't best en eenvoudigst glad?

We hebben nu een muur met een lichte en onregelmatige structuur. We hebben wel redelijk dik vinylbehang.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

Zo lang je geen fleece behang neemt maakt het niet zo heel veel uit. Dat is behang waardoor je alles terug ziet. Als je dik behang hebt zoals jullie hebben behoort de muur niet al te glad te zijn. Hoe glad is moeilijk uitleggen maar zolang er geen gaten of enorme uitstulpsels opzitten zal het wel goed zijn. Met plamuur maak je de gaten dicht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Niet heel glad. Plamuur
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet zo heel glad inderdaad, zorg wel dat je de meeste oneffenheden weg haalt. dit bevorderd het behangen aanzienlijk ;) en vul de gaten op met plamuur.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
gaten vul je op, bulten steek je er vanaf , als je muur dan noh steeds te ver wijkt moet je hem [laten]stuken. Misschien moet je eerst een klein proefstukje plakken zodat je een indruk krijgt van hoe duidelijk de oneffenheden erdoor heen komen, hoe er wel rekening mee dat wanneer het behang droogt de oneffenheden nog iets duidelijker worden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het hele idee van dik vinyl behang is dat dit de oneffenheden zelf wegwerkt. dus niet al te glad anders is het zonde om te behangen.