Weet iemand wat de kwaliteit is van de zijdeglans Gammaverven?Zijn die te vergelijken met merken als Histor e.d.? Het is bedoeld voor keukenkastjes

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

gamma verf kan niet aan histor tippen.
voor je keukenkastjes zal ik zeker histor gebruiken.
ik heb pas voor het eerst geschilderd met histor dat in die nieuwe vierkante bussen zit.
ook zijdeglans gebruikt, het is gigantisch goede verf, met een roller dekt het perfect in 1 keer.
het ruikt niet, en geeft geen luchtbelletjes nadat je het gerold hebt zoals voorheen bij verf op b.v terpentinebasis.
ik stond altijd sceptisch tegenover verf op waterbasis, maar de nieuwe verf van histor is top spul
alleen even uitkijken met openen, voorzichtig aan 1 lip naar buiten trekken anders heb je een have bus over je heen voordat je bent begonnen. succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Gammaverf is goedkoper. Histor is beter. Gehoord van personeel Gamma.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen is het zo dat hoe goedkoper de verf hoe minder de kwaliteit.
Voor keukenkastjes zou ik zeker goede verf gaan gebruiken. En dan bedoel ik Histor of Sikkens, dan zit je goed. Keukenkastjes worden namelijk dagelijks gebruikt en kunnen krassen en kunnen last hebben van waterspatten.
Daar zou ik zeker niet op bezuinigen, zoveel heb je nu ook weer niet nodig voor keukenkastjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook Gamma heeft drie kwaliteiten verf.
Noem ze € 10.00, €20.00 en € 30.00. Ook hebben ze een mengverfassortiment van uitstekende kwaliteit. Voor een keuken zou ik niet voor de goedkoopste kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U heeft het over de betere verf soorten. En dan valt het huismerk van gamma daar niet onder. Het zit hem in de grondstoffen die gebruikt worden om de verf te maken. In de betere merken worden grondstoffen gebruikt die het uitvloeien van de verf en de droogging van de verf precies uitbalanceren. Deze grondstoffen kosten geld. In de goedkopere verfsoorten zitten vaak goedkopere vervangers. Vaak kun je dit zien aan de dikte van de verf.

Overigens als u de beste kwaliteit wilt kunt u beter de eerste lagen met hoogglans doen en dan de toplaag met zeideglans. Dit komt omdat in zeideglans lak 'ontglans' middel zit en dit gaat ten kosten van de kwaliteit.