het midden uitrekenen van een molenroede van een modelmolentje

hoi allereerst gelukkig (goeie vraag.nl ) jaar
ik heb een vraag ik ben een modelmolen aan het bouwen. nu wil ik de roeden (wieken) eraan maken.
maar nu moet ik precies in het midden in beiden roeden een gat boren waar de wiekenas door heen kan kan iemand mij vertellen waar het midden precies zit? ik heb 1 van de 2 roeden opgemeten en deze was 1,49 en half dus als iemand mij kan vertellen waar het midden zit ik ben niet zo handig met rekenen :d Groeten

13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

je bepaalt gewoon met een rolmaat de midden... 74,5 cm vanaf een der uiteinden. ter controle meet je ook nog een keer vanaf de andere zijde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
molenaar
13 jaar geleden
dankjewel intussen heeft hij al mooi kunnen draaien het molentje dank voor hulp

Andere antwoorden (2)

midden zit op de helft, dus helft van 149,5 = 74,75 cm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het midden hebt bepaald zoals al is aangegeven Moet je ook de breedte goed meten en door de helft rekenen. Als je dus de breedte hebt bepaald .Kan je de roedes over elkaar heen leggen en de breedte van de een op de ander aangeven.Logischer wijs krijg je zo op elk een een soort van vierkantje als je dan van hoek naar hoek een lijn zet heb je op het kruispunt ervan exact het midden bepaald voor beide.