Zijn weerbestendige stickers altijd gezeefdrukt, en zo ja, waarom?

De stickers die worden gebruikt voor, bijvoorbeeld de NEE-NEE stickers. Dus stickers die weersinvloeden en fel zonlicht moeten kunnen verdragen en hun kwaliteit behouden. Zijn die altijd gezeefdrukt of zijn die op een andere manier gedrukt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

De stickers die jij bedoelt moeten weeren windbestendig zijn. Bij 'gewone' drukprocessen worden inkten en materiaal gebruikt die dat niet zijn. Een sticker is vaak een soort vinyl en de gebruikte inkt is een 'solvent'-inkt; een sterk gepigmenteerde inkt op basis van een oplosmiddel. Eigenlijk een soort verf dus. Bij de gewone drukprocessen zijn deze materialen bijna niet te verwerken. Daarom worden de stickers meestel in zeefdruk gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan ik daaruit afleiden dat het antwoord volgens jou 'ja' moet zijn?