Is het waar dat matzwarte lak uit een spuitbus minder snel afbladert dan glanslak uit een spuitbus?

Ik heb dit weekend mijn binnenkappen van mijn Piaggio Zip gespoten, matzwart net zoals bij de zip sp. Eerst met een schuurdoek geschuurd, toen plastic hechtprimer en toen de matzwarte lak om het gewenste resultaat te behalen.Ik ging op een forum kijken en mensen zeiden dat die lak op de treeplank snel afbladert. Is dat nu zo of niet, want ik heb er gewoon met mijn nagels over gekrast om te kijken of het er af ging. Maar het ging er niet af.

Toegevoegd na 6 minuten:
P.S ik heb het ontvet met een sopje (afwasmiddel en water)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Hallo Dennis043,

Als de voorbehandeling goed is, zal de hechting hetzelfde zijn.
Het maakt dus niks uit of het matzwart of hoogglans zwart is.
Verder heb je het schuren en de hechtprimer voor plastic goed gedaan, maar heb je het ook ontvet? (want dat is héél belangrijk voor een goede hechting.

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

blanke lak eroverheen

Toegevoegd na 6 minuten:
voor een zip kan je gewoon ff een handoek eroverheen halen dat de modder eraf is en gewoon 3 lagen spuiten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dennis je hebt het goed gedaan.Alleen voortaan voordat je de kunststofprimer spuit de oppervlakken afnemen met een doek met thinner.En daarna meteen spuiten en niet meer aankomen i.v.m huidvet.