Traplopers leggen en trappen bekleden is specialistenwerk. Snijden waar het niet opvalt en strak lijmen, is het geheim van de smid ( in dit geval trappenstoffeerder).
jc54
13 jaar geleden
Dat is niet makkelijk.
Daarom worden er veel traptredetegels verkocht, waarmee je op iedere trap een stuk tapijt legt. Dat is goed zelf te doen.

Het kan wel zelf. Hangt er maar van af hoe goed en hoe geduldig en hoe handig je bent.
Wat ik mijn herinner van vroeger is dat je bij een traploper de loper naar binnen moet vouwen (bij de binnenbocht) en vastnaaien bij de stootborden. Met traproedes zet je de loper vast.

Tja, of laten doen:

http://kroon-wonen.com/traplopers.html

Een traploper aan u verkopen is niet zo moeilijk. Waarmee we ons echt onderscheiden is het feit dat we beschikken over een aantal echte traploperleggers. Deze zijn dun gezaaid en inmiddels is het leggen van een traploper een ouderwetse ambacht geworden.
Het leggen gebeurt nog op de klassieke wijze; de traploper wordt ingenaaid. Dit vergt veel geduld en precisie, met een ouderwetse instelling en liefde voor het vak wordt er ruimschoots de tijd genomen om van uw trap een kunstwerk te maken.