Dat doe je het beste met secondelijm, die inderdaad - zoals eerdere antwoorden aangaven - heel goedkoop te krijgen is bij bijvoorbeeld de Action. Het bekende merk is Pattex, dat is ook erg goed. (Zie link in bron)

Secondelijm (of beter gezegd cyanoacrylaatlijm) is dunvloeibaar. Eén van de scherven voorzien van een dun lijntje en goed tegen elkaar drukken. Even vasthouden en verder met de volgende scherf.

Secondelijm maakt een stevige verbinding in enkele seconden - sterk genoeg om daarna weer de afwasmachine in te kunnen. Het beste wel even een paar uurtjes laten harden voordat je het bord weer gaat gebruiken.

Opletten met vingers, je plakt ze eenvoudig aan elkaar met deze lijm, want hij reageert op het vocht in je huid. Daarom om extra voorzichtig zijn met het in je ogen wrijven. Als je vingers vastzitten, draai je er rustig de punt van een potlood tussen, tot het loslaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij winkels als Action en Wibra, verkopen ze kleine tubetjes alleslijm. 4 in een pakje voor 1 Euro of zoiets.
Mijn ervaring is dat het echt alles heel goed lijmt.

Mijn tip zou zijn, het uiterst dun aan te brengen, maar wel overal, de scherven vervolgens heel precies tegen elkaar te drukken, en even zo blijven vasthouden. Na een minuutje, kun je het rustig laten drogen, en de volgende dag krijg je het echt niet meer los! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn zo van die hele kleine gele tubetjes, het is sneldrogende lijm, maar let wel op want je kan echt wel je eigen duim en vinger aan elkaar plakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kombi-snelkit van Bison. Dit is een componentenlijm die ook enigsinds vullend is. Volg de gebruiksaanwijzing op de verpakking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad met een transparante 2 componentenlijm, dit werkt beter dan een superlijm ( secondenlijm )
De lijm heeft namelijk een wat langere open tijd , dit met het oog op wat tijd om de afgebroken delen weer in en of op elkaar te drukken!
Succes