Ik heb een keer gezien dat een man continue metingen deed van het stroomverbruik van alle apparaten in zijn, hoe kun je dat zelf ook doen?

Wat heb je er allemaal voor nodig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Heb je al je vragen voor vandaag bewaard? :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha nee :) Afgelopen dagen ziek en nu verveel ik me een beetje...

Het beste antwoord

Bedoel je zo'n ding voor in het stopcontact? Heb ik ook en werkt prima. Die van mij komt trouwens van de Lidl.

Toegevoegd na 9 minuten:
In dat geval, bedoel je dan de zgn. Wattcher?

Toegevoegd na 9 minuten:
De Wattcher toont op een inzichtelijke manier het stroomverbruik van het hele huis. Elke keer wanneer u een apparaat uit- of aanzet, ziet u direct het verschil. Zo ontdekt u waar de energie wordt verbruikt en wat u kunt besparen.

Het pakket bestaat uit:
Wattcher
meetsensor
verzendunit
2 batterijen
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zoiets maar die man zag alles in 1 grote meterkast volgens mij. Is al lang geleden dus ik weet niet meer zeker.

Andere antwoorden (2)

Je kan een energieverbruiksmeter aanschaffen. Deze kan je tussen het apparaat en het stopcontact plaatsen. Hier kan je er een kopen: http://j.mp/bDY3xY
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt een zg. energiekostenmeter die je in het stopcontact kunt steken en die vervolgens zelf een stopcontact heeft. Alle stroomverbruik wordt dan gemeten die door het stop-contact vloeit. Dan krijg je een indruk van het verbruik. Sommige van deze apparaatjes bieden de mogelijkheid om stroom-tarieven in te voeren tegen twee verschillende tarieven, zodat je het verbruik van een apparaat precies kan nagaan.
Je hebt ze al voor €25 .