Moet ik oude voeg verwijderen als ik keukenvloer opnieuw wil voegen?

2 weken geleden heb ik mijn keukentegels gevoegd met Eurocol speciaalvoeg wd. De voegen zijn holgetrokken en de beloofde zilvergrijze kleur is wit geworden. Dus eigenlijk wil ik nogmaals voegen om de voegen aan te vullen en als het kan in een donkerdere kleur.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
24.9K

Antwoorden (4)

Nou het hoeft niet speciaal maar het is beter van wel.
Je kan de oude voeg even aan branden met droog voegsel op een natte voeg even laten harden en dan opnieuw voegen. Het probleem is dat je een dunne nieuwe voeg hebt die later vaak los gaat laten en dan moet je als nog opnieuw voegen. 2e nadeel is je moet de hele tegelvloer als je klaar bent enorm schoonmaken i.v.m. de hardnekkige grauwsluier. Als je de voegen uitkrabt heb je direct een groter oppervlak waar het voegsel goed aan hecht. Tip je tegen de grauwsluier als je een stuk klaar hebt en het is nog vochtig gooi er dan vuurgedroogd zand over en veeg dit voorzichtig heen en weer over de tegels het voegsel blijft aan het hele droge zand kleven en dat scheelt enorm in het schoonmaken.
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe wil je voegen als er geen voeg is. Je zult op zijn minst een gedeelte van de bestaande voeg dienen te verwijderen om plaatst te creëren voor een nieuwe.
Hoop en precies werkje. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij ook (een gedeelte) van de oude voeg verwijderen.
Gelukkig kan dat ook machinaal:
Multimaster van Fein
GOP van Bosch (deze heb ik, maar een accu machine is voor jouw klus niet echt handig)
(die multimaster kan je ook huren)
Moet je voeg alleen niet te smal zijn, anders past het opzetstuk voor voegen er niet tussen.

er zijn ook budget varianten van deze machines maar of deze ook opzetstukken hebben voor voegen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.eurocol.com/nl/Tegeltechniek/

Hier vindt u waarschijnlijk de juiste oplossing!

Succes