Ik heb nooit dit soort extra garantie gekocht. De prijs hiervan is dusdanig hoog dat het een belachelijke hoeveelheid geld is voor maar heel weinig service.
Reken maar eens uit:
Je koopt een nieuwe tv, laten we zeggen voor 500 euro.
na een jaar is die tv nog hooguit 300 euro waard. Dat eerste jaar heb je hoe dan ook garantie van de fabriek.

Ok, nu gaat dus (na een jaar) die extra garantie in, voor een tv van 300 euro betaal je dan 99 euro (dat is 1/3 van de prijs!!) voor garantie... en het is helemaal niet zeker dat je dat nodig hebt. Het is gewoon een beetje bangmakerij, je bent in de winkel en je geeft een heleboel geld uit, dus het maakt niet uit of dat 100 euro meer wordt. Maar je krijgt echt helemaal geen zekerheid ter waarde van 100 euro, je koopt gewoon een soort verzekering die je helemaal niet nodig hebt.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat is idd een dilemma ! Hetzelfde geldt bij aanschaf van witgoed.

Vergeet niet dat je altijd standaard garantie hebt. De garantie die je koop is niet een verlenging van die garantie, maar overlapt grotendeels. Bovendien dekt de garantie niet alles. Misschien enkel vervangend toestel en stukken. Manuren etc. moet je nog steeds betalen. (dus goed op de kleine lettertjes letten).

Ik doe het steevast niet. Ik vind de prijs voor de extra garantie te veel, in verhouding met wat je ervoor terug krijgt.

Je kan pech hebben en zien dat de machine net paar dagen nadat de standaard garantie vervallen is, stuk gaat.
Maar dat risico wil ik bests lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jc54
13 jaar geleden
En zelfs na de garantie periode kan je nog aanspraak maken op coulance.
Consumentenbond en consumentenorganisaties adviseren om het niet te doen. Dit om reden dat je mag verwachten dat een TV langer dan een (fabrieksgarantie)jaar mee kan gaan. Van een TV mag je zeker verwachten dat hij 5 jaar meegaat. Gaat hij binnen deze periode defect, dan mag je de leverancier op de duurzaamheid en deugdelijkheid van het product aanspreken. Dus het loont wel terdege omdat je €99 in je portemonnee kan houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, daar koop je niks voor.
wat ze ook zeggen, je hebt niet alleen je wettelijke recht op garantie, maar ook lang daarna nog mag je service verwachten, afhankelijk van de normale te verwachten levensduur van je apparaat.
13 jaar geleden
Dat zou ik niet doen. Alles met een steker heeft 1 a 2 jaar garantie. Dat is een verkoop truc dan krijgt de verkoper meer geld per verkocht produkt. Ook voor alles wat je er naast verkoopt.

Toegevoegd na 10 minuten:
En je krijgt pas een nieuwe tv al hij 3x het zelfde probleem heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit doen!
Wat hier al gezegd is,een dergenlijk product moet zonder probleem langer meegaan dan de garantie termijn.
Ik zelf heb het een paar jaar geleden gehad met een Sony dvd speler ging 4 maanden na verstrijken garantie kapot,de winkel waar ik hem gekocht had kon hem wel opsturen maar al de kosten waren dan voor mij.
Heb kontakt gezocht met Sony die deden niet moelijk ik kon hem kostenloos opsturen en had hem na 3 weken gratis gerepareerd weer terug!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Rammy;

Zoals altijd bij financiële zaken is het de moeite waard om je af te vragen wie hier als eerste van profiteert. Bij garanties is dat de verkopende partij; die geeft echt niet meer garantie dan dat hij volgens zijn ervaring kan verwachten dat het toestel heel blijft. Bovendien zijn dit soort garanties ook vaak van de nodige beperkende clausules voorzien. Beter is het om die €99,- op je spaarrekening te zetten. Gaat het toestel dan na de garantie kapot en is er echt geen coulance mogelijk dan is de reparatie er misschien mee te betalen en anders is het een opstapje naar een volgend toestel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand met de hakken over de sloot electronica of witgoed aanschaft is dat de reden om GEEN extra garantie te kopen.

Bij dure apparaten is het juist WEL verstandig om extra garantie bij te kopen.
Modules en printplaten zijn een veelvoud aan kosten.
(excl. voorrijkosten en arbeidsloon)

Bij grote winkelketens kunt u rekenen op coulance als er iets stuk gaat na de garantieperiode, zelfs na de extra garantieperiode.
(geringe bijbetaling en nieuw apparaat)