Zalando: wat mag je niet retourneren?

Wat mag je niet retourneren bij Zalando? Ik had onlangs een riem gekocht bij Zalando. In principe zou dat niet zo moeilijk moeten zijn, maar hij zit naar mijn smaak toch iets te los. Ik heb echter wel de verpakking al opengemaakt, omdat ik 'm moest passen. Verder niet meer naar buiten geweest, of zo. Kan ik dit dan nog wel terugsturen?

Pieterke
2 jaar geleden
Ik laat een extra gaatje bij mijn schoenmaker prikken en die rekent daar niets voor.

Antwoorden (1)

Zalando:
Alle artikelen waarvan de factuur binnen de betalingstermijn is voldaan kunnen gedurende 100 dagen aan ons worden geretourneerd. Dit is mogelijk indien de artikelen ongedragen zijn, in originele staat en voorzien zijn van de originele labels.
Het op een hygiënische manier passen van artikelen is uiteraard toegestaan. Wij raden je daarom aan de schoenen op zachte oppervlakken (bijv. tapijt) te passen en uit te proberen. Labels en etiketten mogen uitsluitend verwijderd worden indien dit het passen en beoordelen van het artikel verhindert. Indien je het artikel wilt retourneren, zorg ervoor dat je het artikel niet vies maakt en in de originele staat en fabrieksverpakking naar ons terugstuurt.
Enkel beauty items die ongeopend, ongebruikt en nog in de originele verpakking zitten, kunnen om hygiënische redenen worden terugbetaald en doorverkocht. Zorg er alsjeblieft voor dat eventuele bijbehorende verpakking, instructies en accessoires ook worden geretourneerd.

De verpakking van je riem is al opengemaakt, maar als je schoenen mag passen, mag je een riem ook passen. Stuur wel de geopende verpakking mee.
Zelf maak ik als een riem te los zit een extra gaatje.
Toegevoegd op 17 januari 2022 12:07: tekst