Er bestaat geen wettelijk recht op ruilen of retourneren voor fysieke winkels. Veel winkels hebben een eigen beleid (‘ruilen binnen dertig dagen op vertoon van uw kassabon’), maar dit is in feite een gunst van de winkelier. Een winkel is dus in het algemeen niet verplicht om een product van je terug te nemen als het product niet bevalt.
Bel dus de betreffende winkel om te vragen of het artikel geretourneerd mag worden.