mag je op vinted zelf gemaakte kleding verkopen?

Zoekende naar mogelijkheden om mijn zelf gemaakte kleding te verkopen is mijn blik momenteel op Vinted gevallen. Helaas kan je de klantenserves niet bereiken en is het regellement niet specifiek genoeg om me een ja of nee antwoord te geven.

Ik maak zelf kleding door haken/breien en wil graag mijn kosten kunnen dekken zodat ik met mijn hobby door kan gaan.

Maar het regellent van Vinted zegt dat je niet commerciaal mag verkopen. Echter zie ik nergens staan dat je geen zelfgemaakte 'objecten' wel of niet mag verkopen.

Dus weet iemand het antwoord?
- mat je als hobby zelfgemaakte kleding verkopen of wordt het als commercieel gezien?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
11.8K

Antwoorden (1)

Als je naar Vinted gaat, zie je meteen het kopje infobord. Klik je daar op dan krijg je een mailadres te zien. Als je dat adres aanklikt, kom je bij mail uit.
Voor de zekerheid geef ik je hier ook het mailadres: : legal@vinted.fr.
Dit is de enige manier om contact te krijgen met Vinted.
Je kunt inderdaad niet bellen etc.

Wat betreft jouw vraag.
Je mag zeker zelfgemaakte kleding verkopen.
Maar nou komt de maar; indien jij een hele voorraad zelfgemaakte kleding aanbiedt, kun je Vinted gebruiken als een soort webwinkel voor jezelf. Dat is dus niet de bedoeling.
Indien je er ook nog bij zet: kan geleverd worden in elke maat of zeg maar welke kleur u wilt etc, dan ben je aan het handelen. Je mag niet op bestelling produceren. Dan ben je commercieel.

Ik hoop dat het zo duidelijk is. Anders, laat het horen.
Omdat Vinted een enorme leeslijst heeft met vele linkjes naar deelonderwerpen, voeg ik het stukje tekst toe als foto.
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Super bedankt voor je reactie. Ik heb geen van de kleding dingetjes het zelfde/in verschillende maten. maar wel pas ik overal de zelfde techniek toe. Het duurt ook wel een paar maanden tot ik iets af heb. In ieder geval erg bedankt, ik ga Vinted mailen (kon eerder niet het mail adres vinden)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Graag gedaan. Desnoods zet je er maar een paar items op (ik weet niet hoeveel zelfgemaakte kleding je hebt).
Succes!