Als ik een winkelbon kwijt ben en ik heb gepind, heb ik dan alsnog garantie?

Dit hoorde ik een paar dagen geleden op de radio. Maar mijn zus zegt dat dat niet zo is, omdat je via je bank afschriften niet kan zien wat er precies gekocht is. Hoe werkt dit precies? Want op internet staat ook dat je gewoon garantie hebt als je gepind hebt en geen bon hebt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Uit je pinbon blijkt niet wat je gekocht hebt, en daar kun je dus ook geen garatie-aansspraak aan ontlenen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/overeenkomsten/aankoopbewijs Hier staat dat een bon niet nodig is...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" Uit je pinbon blijkt niet wat je gekocht hebt"
Flauwekul, het is prima te achterhalen dat je het item in die winkel hebt gekocht, als de klant de afschrijving erbij legt, en de winkelier de bijschrijving en de tijd tussen die twee matched dan kun je er vanuit gaan dat je het daar gekocht hebt.
TurfGraver
6 jaar geleden
Maar dat blijkt dus niet alleen uit de pinbon. Het is mogelijk wel te achterhalen maar dan alleen m.b.v. administratie van winkel (wat als je beroep doet op garantie na ruim een jaar?).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Buurmannetje: als ik bijvoorbeeld een afschrijving van 475,- van Expert heb, wie kan dan puur aan de hand van de afschrijving aantonen wat ik gekocht heb?? Dat kan een camera zijn, een telefoon, een tv, een radio, een koelkast, noem maar op.

Het beste antwoord

Theoretisch hoeft het gepinde bedrag geen betrekking te hebben op het gekochte artikel. Toch doen winkels hier niet moeilijk over en geven ze garantie op basis van pinbon of bankafschrift.
Soms wordt ter verificatie het kassasysteem geraadpleegd: hierin kunnen aankopen worden teruggezocht.