Hoe lang heb je garantie op een HDMI kabel?

1,5 jaar geleden heb ik een HDMI kabel gekocht.
Deze had echter al problemen, maar ik dacht dat mijn videokaart de oorzaak was. Echter is de kabel onlangs bij het schoonmaken uit de PC gehaald. Echter bleef toen een deel van de kabel in de PC en sindsdien werkt hij niet meer. De kabel ligt in een kabelgoot en is sinds aanschaf alleen verplaatst tijdens het schoonmaken.

Momenteel zegt de verkoper dat hij maar 1 jaar garantie geeft. Volgens de wet is het in Nederland minimaal 2 jaar of naar redelijke verwachting van de levensduur. Echter is bij mijn mening dat een kabel langer functioneel moet zijn dan 1,5 jaar met normaal gebruik.

De verkoper bied mij 5 euro tegoed aan als excuus.
Normaal had ik allang een nieuwe kabel gekocht, maar aangezien die kabel bijna nooit aangeraakt ben ik van mening dat het onder de garantie valt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Volgens de wet heb je recht op 6 maanden garantie.